Życzenia świąteczne

W Tobie jest światło Każdy mrok rozjaśni W Tobie jest życie Ono … zwyciężaZ okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy Wam:Światła, które rozjaśnia każdą
Read More
Życzenia świąteczne

Po 40. Zjeździe ZHP

W dniach 8-10.12.2017 w Warszawie obradował 40. Zjazd ZHP.W międzyczasie dokonano wyboru nowych władz centralnych na czteroletnią kadencję:Nowym Naczelnikiem
Read More
Po 40. Zjeździe ZHP

Konkurs na funkcję Pełnomocnika Komendanta Chorągwi ds. BŚP

Komenda Chorągwi Opolskiej ZHP ogłasza konkurs na Pełnomocnika Komendanta Chorągwi ds. Betlejemskiego Światła Pokoju.Jeśli chcesz:sprawdzić się w organizacji wydarzenia
Read More
Konkurs na funkcję Pełnomocnika Komendanta Chorągwi ds. BŚP

Harcmistrzyni Maria Magdalena Pobóg – Lenartowicz nową Komendantką Chorągwi!

Wczoraj w Sali Orła Białego Urzędu Marszałkowskiego w Opolu obradował V Nadzwyczajny Zjazd Chorągwi Opolskiej. Został on zwołany w celu wyboru
Read More
Harcmistrzyni Maria Magdalena Pobóg – Lenartowicz nową Komendantką Chorągwi!

Pojedź na ConCordię 2010!

Pojedź na ConCordię 2010!

concordia_logo_maleJeżeli w sierpniu 2010 r. będziesz miał ukończone 14 lat, a nie będziesz jeszcze pełnoletni, możesz wybrać się jako uczestnik na X Zlot Skautów i Skautek Europy Środkowej ConCordia 2010.
Jeśli w sierpniu 2010 r. będziesz miał więcej niż 18 lat, a nie będziesz w zlocie uczestniczył jako drużynowy lub przyboczny, możesz wybrać się na zlot jako członek międzynarodowej obsługi – IST.

Co, kiedy, jak, gdzie i za ile?
Zlot odbędzie się od 2 do 11 sierpnia 2010 r. w parku skautowym Sztrilich Pál nieopodal Budapesztu na Węgrzech.  Koszt udziału członków drużyn zlotowych i członków IST to 530 zł od osoby plus koszty dojazdu i ubezpieczenia. Członkom IST, jeżeli w czasie zlotu wywiążą się należycie z powierzonych im obowiązków, organizatorzy zwrócą część wpisowego – 25 euro – po zakończeniu zlotu w formie gotówkowej.

Drużyny zlotowe
Drużyna zlotowa składa się z 18 osób, podzielonych na dwa patrole. Każdy z nich to 8 harcerzy lub 8 harcerek i 1 pełnoletni opiekun tej samej płci, co członkowie patrolu. Dwa partole tworzą drużynę. Jeden z patrolowych jest drużynowym drużyny zlotowej.
Nie ma możliwości tworzenia patroli koedukacyjnych.
Jeżeli dane środowisko chce wystawić więcej niż jedną drużynę, musi się liczyć z tym, że będą one ulokowane w różnych podobozach, więc nie mogą mieć one na przykład wspólnego sprzętu.
Organizatorzy nie przewidują odstępstw, jeśli chodzi o wiek uczestników czy podział na patrole.
Drużyna zlotowa będzie ulokowana na jednym z podobozów. Każdy z podobozów będzie się składał z 4 drużyn zlotowych (8 patroli zlotowych), czyli 72 osób.
W skład podobozu będzie wchodziła jedna drużyna węgierska, i trzy spoza Węgier. Cztery drużyny zlotowe w ramach jednego podobozu będą wspólnie realizowały zadania programowe, brały wspólnie udział w zajęciach, wspólnie wyjadą też na 2-dniowe pobyt u drużyny węgierskiej (właśnie tej, z którą będą w podobozie) w ramach projektu Home Hospitality.
Na zlocie mile widziane są drużyny Nieprzetartego Szlaku.

Członkowie IST, czyli międzynarodowa obsługa
Osoby pełnoletnie, które chcą wziąć udział z zlocie, a nie są patrolowymi czy drużynowymi, mogą pomóc w organizacji tego przedsięwzięcia zgłaszając się jako członkowie międzynarodowej obsługi – IST.
Członkowie IST muszą posługiwać się językiem angielskim w stopniu przynajmniej dobrym  (będzie to sprawdzane). Każdy z członków IST sam określi preferowaną przez siebie pracę (on-site program, off-site program, security itd.), jednak ostateczną decyzję o zadaniach wolontariuszy podejmuje węgierska komenda zlotu.

Program
W czasie 10 dni zlotowych organizatorzy przewidują:
– ceremonię otwarcia i zamknięcia zlotu,
– imprezę urodzinową – zlot na Węgrzech jest dziesiąty, a więc jubileuszowy,
– centrum religijne,
– dwa dni Ho-Ho, czyli Home Hospitality – odwiedziny i pobyt u drużyn węgierskich,
– zwiedzanie Budapesztu, atrakcje wodne na Dunaju, wędrówka,
– zajęcia programowe na terenie obozu, w tym tradycyjne atrakcje węgierskich skautów, świat techniki, turniej sportowy,
– wioska V4, czyli prezentacje narodowe,
– wolontariat na rzecz środowiska lokalnego,
– koncerty i atrakcje wieczorne,
– szeroki wybór zajęć na plazie.

Zgłoszenia i rejestracja

Jeżeli Twoje środowisko jest zainteresowane wyjazdem na ConCordię, lub Ty sam chcesz jechać jako członek IST:

1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy drużyny lub kandydata do IST
2.
a) Poproś swojego komendanta hufca (lub chorągwi w przypadku reprezentacji hufcowych) o zgodę na wyjazd na tę imprezę;
b) Poproś swojego komendanta hufca (lub chorągwi w przypadku reprezentacji hufcowych) o zaświadczenie, że Twoje środowisko ma opłacone składki do końca września 2009;
c) Poproś chorągwianego pełnomocnika ds. zagranicznych o opinię i zgodę na wasz wyjazd;
Wszystkie te dokumenty wraz z formularzem zgłoszeniowym (w formie elektronicznej bezpośrednio od przełożonych bądź w formie skanu) prześlij na adres: agnieszka.pospiszyl@zhp.net.pl
3. Zacznij zbierać pieniądze na wpisowe
4. Prześlij na konto (dokładny numer konta będzie podany niedługo) 200 zł zaliczki od każdego uczestnika. Termin wpłaty I raty – do 10 listopada.
5. Otrzymasz login i hasło do rejestracji on-line
6. Rejestrujesz się / swoje środowisko na stronie www
7. Do 15 lutego wpłacasz pozostałą część wpisowego – 330 zł
8. Realizujesz zadanie przedzlotowe
9. Jeśli jesteś członkiem IST, jedziesz na teren zlotu 30 lipca
10. Drużyny jadą na teren zlotu 2 sierpnia
11. Korzystasz z możliwości, jakie daje Ci udział w tej międzynarodowej imprezie, poznajesz nowych ludzi, umiejętności, gry i zabawy.
12. Niestety 11 sierpnia wracasz do domu… Ale za to masz pełny plecak wrażeń!

Odwiedź stronę zlotu – http://concordia2010.hu
W razie jakichkolwiek pytań, pisz do mnie śmiało: agnieszka.pospiszyl@zhp.net.pl

hm. Agnieszka Pospiszyl „Perła”
Komendantka polskiej reprezentacji na Zlot Concordia 2010

Create Account



Log In Your Account