Życzenia świąteczne

W Tobie jest światło Każdy mrok rozjaśni W Tobie jest życie Ono … zwyciężaZ okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy Wam:Światła, które rozjaśnia każdą
Read More

Po 40. Zjeździe ZHP

W dniach 8-10.12.2017 w Warszawie obradował 40. Zjazd ZHP.W międzyczasie dokonano wyboru nowych władz centralnych na czteroletnią kadencję:Nowym Naczelnikiem

Konkurs na funkcję Pełnomocnika Komendanta Chorągwi ds. BŚP

Komenda Chorągwi Opolskiej ZHP ogłasza konkurs na Pełnomocnika Komendanta Chorągwi ds. Betlejemskiego Światła Pokoju.Jeśli chcesz:sprawdzić się w organizacji wydarzenia
Read More

Harcmistrzyni Maria Magdalena Pobóg – Lenartowicz nową Komendantką Chorągwi!

Wczoraj w Sali Orła Białego Urzędu Marszałkowskiego w Opolu obradował V Nadzwyczajny Zjazd Chorągwi Opolskiej. Został on zwołany w celu wyboru

Kurs Przewodnikowski 2013 „Bractwo Ognia”

Na kurs przyjechaliśmy w sobotę 26 stycznia 2013 r. Na pierwszych zajęciach układaliśmy regulamin zajęć „Bractwa Ognia” , następnie rozmawialiśmy o misji ZHP. Pierwszy dzień zakończyliśmy wędrówką w góry, rozpalając tam ognisko, które oświecało otaczającą nas przyrodę – dzięki temu każdy mógł zauważyć przepiękne zimowe widoki, przy śpiewie i dźwięku gitar. W drugi dniu wyruszyliśmy na wędrówkę na Kopę Biskupią. Pomimo wielkiego wysiłku każdemu udało się dojść do schroniska, gdzie budowaliśmy wieżę z makaronu co pokazało nam, że powinniśmy podejmować próby nie myśląc o tym, że coś popsujemy. Po zejściu z Kopy i chwili odpoczynku zaczęły się następne zajęcia, gdzie zostaliśmy podzieleni na 4 grupy i cięliśmy, wierciliśmy, składaliśmy oraz wykańczaliśmy drewniane pudełka. Te zajęcia pozwoliły nam zrozumieć jak ważne jest kształcenie małego zucha, aby w przyszłości mógł być harcerzem, wędrownikiem, a następnie instruktorem. Dzień zakończyliśmy świeczkowiskiem i śpiewem przy gitarze. Chociaż jesteśmy dopiero dwa dni na kursie to wśród nas jest taka więź i zgranie jak byśmy się znali przynajmniej tydzień. Może właśnie dzięki temu jest tak świetnie i miło, co pozwala nam wytrwale poznawać nowe rzeczy.