komunikat nr 3/ 2008

z dnia 5 listopada 2008

do pobrania

Chorągwiany Referat ds. Internetu i Promocji informuje o wprowadzeniu następujących zasad:

1/ Zasady korzystania z kont pocztowych hufców

Zgodnie z obowiązującymi zasadami w ZHP w hufcach istnieje obowiązek
korzystania z kont pocztowychz domeny ZHP.pl
Każdy hufiec ma przydzieloną skrzynkę pocztową – miejscowość@zhp.pl.
W celu usprawnienia komunikacji wewnątrz chorągwi informuję, że:
Do dnia 30 listopada 2008 poczta elektroniczna z chorągwi będzie
wysyłana na podane wcześniej adresy email oraz na adresy email hufców z domeny ZHP.pl.
Od dnia 1 grudnia 2008 poczta elektroniczna kierowana będzie tylko na adresy hufców z domeny @zhp.pl.
Od 1 grudnia 2008 Komenda Chorągwi oraz wszystkie jej wydziały, referaty, zespoły i komisje, nie będą odpowiadały na zapytania przekazane przez hufce z konta innego niż hufcowe – miejscowość@zhp.pl.
W przypadku kłopotów z kontem pocztowym hufca z domeny @zhp.pl proszę o kontakt z internet@opolska.zhp.pl.

2/ Zasady użytkowania stron WWW hufców.

Wszystkie Hufce obowiązują zasady określone w „minimach dla stron ZHP”
– dokument do pobrania ze strony chorągwianej.
Proszę o poprawę w każdym hufcu do dnia 31 grudnia 2008 stron internetowych
zgodnie z określonymi w ZHP zasadami.
Wszystkie domeny hufców, których strony nie będą spełniały wymogów
w ustalonym powyżej terminie, zostaną dnia 1 stycznia 2009 przekierowane
na stronę Chorągwi Opolskiej www.opolska.zhp.pl do czasu wprowadzenia
wymaganych poprawek.
Absolutnie nie dopuszcza się korzystania dla stron hufcowych z domen
innych niż przydzielone przez GK ZHP.
Każdy hufiec ma domenę w postaci miejscowość.zhp.pl.
Każdy hufiec ma prawo bezpłatnie umieścić na serwerze chorągwianym swoją
stronę internetową z zachowaniem praw jej pełnej administracji.
Każdy hufiec, który nie jest wstanie przygotować własnej strony WWW
i poinformuje o tym Referat ds. Internetu i Promocji otrzyma pomoc przy
jej uruchomieniu w formie stałej wizytówki zgodnej z wymogami ZHP.
Każdy hufiec może liczyć na wsparcie dla administratorów wyznaczonych przez
komendantów hufców.
Proszę również o przekazanie do Referatu ds. Internetu i Promocji
w terminie do dnia 30 listopada 2008 danych administratorów stron hufcowych
z podaniem Imienia i Nazwiska, numeru telefonu i adresu email.
Wszystkie informacje proszę kierować na adres – internet@opolska.zhp.pl
Jeśli hufiec nie ma administratora proszę również o przekazanie takiej
informacji.

3/ Zasady umieszczania informacji na stronie www.opolska.zhp.pl
o imprezach organizowanych przez hufce i ich jednostki organizacyjne.

Każdy hufiec oraz każda jednostka organizacyjna ZHP ma prawo do umieszczenia
na stronie chorągwianej informacji dotyczącej planowanych form programowych
przy zastrzeżeniu, iż umieszczane będą tylko linki do stron z puli ZHP
lub też do stron jednostek organizacyjnych ZHP, spełniających wymagania
„minimów dla stron ZHP”.
Adresy internetowe jednostek innych niż hufiec mogą pochodzić z dowolnej
domeny ZHP ( .zhp, zhp.net.pl, czuwaj.pl itd.) lub też domeny własnej
jednostki( .pl, .com, .info itd.).
Nie będą promowane domeny obcych podmiotów ( np. buziaczek, yoyo… itd.).
W wyjątkowych przypadkach dopuszczamy linki do stron jednostek
organizacyjnych ZHP (za wyjątkiem hufców !!!) działających jako subdomeny
samorządów lokalnych (Urzędu Miasta, Starostwa, nazwy miejscowości
– np. drużyna.powiat.pl)

/-/ hm. Irena Bryła